YAŞAR ÜNİVERSİTESİ
İŞLETME FAKÜLTESİ
İŞLETME BÖLÜMÜ
EĞİTİM VE ÖĞRETİM KALİTE GÜVENCESİ 2023
- Program Tasarımı, Değerlendirmesi ve Güncellenmesi
- Programların tasarımı ve onayı
Programların amaçları ve öğrenme çıktıları oluşturulmuş, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) ile uyumu belirtilmiş ve internet sitesinde kamuoyuna ilan edilmiştir. Aşağıdaki linklerde program bilgileri bulunmaktadır: İşletme Lisans Programı: https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx?lang=tr&curOp=showPac&curUnit=22&curSunit=401148#
İşletme İngilizce Tezli Yüksek Lisans Programı: https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx?lang=tr&curOp=showPac&curUnit=50&curSunit=401247#
İşletme Türkçe Tezli Yüksek Lisans Programı: https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx?lang=tr&curOp=showPac&curUnit=50&curSunit=401246#
İşletme İngilizce Doktora Programı: https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx?lang=tr&curOp=showPac&curUnit=50&curSunit=401245#
İşletme Türkçe Doktora Programı: https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx?lang=tr&curOp=showPac&curUnit=50&curSunit=401244#
İşletme İngilizce Tezli Yüksek Lisans Programı: https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx?lang=tr&curOp=showPac&curUnit=22&curSunit=401148#
Program yeterlilikleri belirlenirken kurumun misyon-vizyonu göz önünde bulundurulmuştur. Öğrenme çıktılarının ve gerekli öğretim süreçlerinin yapılandırılmasında bölüm bazında ilke ve kurallar bulunmaktadır. Her programın (lisans, yüksek lisans ve doktora) öğrenme çıktıları program özelinde belirlenmiştir. Program düzeyinde yeterliliklerin hangi eylemlerle kazandırılabileceği (yeterlilik-ders-öğretim yöntemi matrisleri) belirlenmiştir. Alan farklılıklarına göre yeterliliklerin hangi eğitim türlerinde (örgün, karma, uzaktan) kazandırılabileceği tanımlıdır.
- Programın ders dağılım dengesi
Programın ders dağılımına ilişkin ilke, kural ve yöntemler tanımlıdır. Bölüm içi ders dağılımında öğretim elemanlarının uzmanlık alanları ve iş yükleri gözetilir (Bölüm öğretim elemanları için bakınız: https://ba.yasar.edu.tr/akademik-kadro/). Öğretim programı (müfredat) yapısı zorunlu-seçmeli ders, alan-alan dışı ders dengesini gözetmektedir. Öğrencilere kültürel derinlik ve farklı disiplinleri tanıma imkânı vermektedir. Ders sayısı ve haftalık ders saatleri öğrencinin akademik olmayan etkinliklere de zaman ayırabileceği şekilde düzenlenmiştir (İşletme Bölümü haftalık ders programı için bakınız: https://ba.yasar.edu.tr/duyurular/2023-2024-yili-guz-ders-programi/).
- Ders kazanımlarının program çıktılarıyla uyumu
Derslerin öğrenme kazanımları (karma ve uzaktan eğitim de dahil) tanımlanmış, program çıktıları (https://ba.yasar.edu.tr/programlar/yuksek-lisans/program-yeterlilikleri-2/) ile ders kazanımları eşleştirmesi oluşturulmuş ve ders tanıtım formlarında ilan edilmiştir. Kazanımların ifade şekli öngörülen bilişsel, duyuşsal ve devinimsel seviyeyi açıkça belirtmektedir. Ders tanıtım formlarında her derse ait öğrenme çıktıları ve bunların program çıktıları ile uyumu gösterilmiştir (Örnek lisans programı ders tanıtım formları için bakınız: https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progCourses.aspx?lang=tr&curSunit=401148).
- Öğrenci iş yüküne dayalı ders tasarımı
Tüm derslerin AKTS değeri web sayfası üzerinden paylaşılmaktadır. Öğrenci iş yükü takibi ile AKTS değerleri doğrulanmaktadır. Staj ve mesleğe ait uygulamalı öğrenme fırsatları mevcuttur ve yeterince öğrenci iş yükü ve kredi çerçevesinde değerlendirilmektedir. Gerçekleşen uygulamanın niteliği irdelenmektedir. Öğrenci iş yüküne dayalı tasarımda uzaktan eğitimle ortaya çıkan çeşitlilikler de göz önünde bulundurulmaktadır (AKTS değerleri için bakınız: https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progCourses.aspx?lang=tr&curSunit=401148; https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progCourses.aspx?lang=en&curSunit=401247; https://obs.yasar.edu.tr/oibs/bologna/progCourses.aspx?lang=en&curSunit=401245).
- Programların izlenmesi ve güncellenmesi
Her program ve ders için (örgün, uzaktan, karma, açıktan) program amaçlarının ve öğrenme çıktılarının izlenmesi planlandığı şekilde gerçekleşmektedir. Bu sürecin isleyişi ve sonuçları paydaşlarla birlikte değerlendirilmektedir. Eğitim ve öğretim ile ilgili istatistiki göstergeler (her yarıyıl açılan dersler, öğrenci sayıları, başarı durumları, geri besleme sonuçları, ders çeşitliliği, lab uygulama, lisans/lisansüstü dengeleri, ilişki kesme sayıları/nedenleri, vb.) periyodik ve sistematik şekilde izlenmekte, tartışılmakta, değerlendirilmekte, karşılaştırılmakta ve kaliteli eğitim yönündeki gelişim sürdürülmektedir. Program akreditasyonu planlaması, teşviki ve uygulaması vardır; kurumun akreditasyon stratejisi belirtilmiş ve sonuçları tartışılmıştır (https://ba.yasar.edu.tr/programlar/lisans/; https://mngtmbawt.yasar.edu.tr/; https://mngtphd.yasar.edu.tr/).
- Eğitim ve öğretim süreçlerinin yönetimi
Kurum, eğitim ve öğretim süreçlerini bütüncül olarak yönetmek üzere; organizasyonel yapılanma (üniversite eğitim ve öğretim komisyonu, öğrenme ve öğretme merkezi, vb.), bilgi yönetim sistemi ve uzman insan kaynağına sahiptir. Eğitim ve öğretim süreçleri üst yönetimin koordinasyonunda yürütülmekte olup; bu süreçlere ilişkin görev ve sorumluluklar tanımlanmıştır. Eğitim ve öğretim programlarının tasarlanması, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve güncellenmesi faaliyetlerine ilişkin kurum genelinde ilke, esaslar ile takvim belirlidir. Programlarda öğrenme kazanımı, öğretim programı (müfredat), eğitim hizmetinin verilme biçimi (örgün, uzaktan, karma, açıktan), öğretim yöntemi ve ölçme-değerlendirme uyumu ve tüm bu süreçlerin koordinasyonu üst yönetim tarafından takip edilmektedir (https://kalite.yasar.edu.tr/egitim-komisyonu/).
- Programların Yürütülmesi (Öğrenci Merkezli Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme)
- Öğretim yöntem ve teknikleri
Öğretim yöntemi, öğrenciyi aktif hale getiren ve etkileşimli öğrenme odaklıdır. Tüm eğitim türleri içerisinde (örgün, uzaktan, karma) o eğitim türünün doğasına uygun; öğrenci merkezli, yetkinlik temelli, süreç ve performans odaklı disiplinlerarası, bütünleyici, vaka/uygulama temelinde öğrenmeyi önceleyen yaklaşımlara yer verilir. Bilgi aktarımından çok derin öğrenmeye ve öğrencinin ilgi ve motivasyon düzeyine odaklanılmıştır. Örgün eğitim süreçleri ön lisans, lisans ve lisansüstü öğrencilerini kapsayan; teknolojinin sunduğu olanaklar ve proje temelli öğrenme gibi yaklaşımlarla zenginleştirilmektedir. Öğrencilerin araştırma süreçlerine katılımı müfredat, yöntem ve yaklaşımlarla desteklenmektedir. Tüm bu süreçlerin uygulanması, kontrol edilmesi ve gereken önlemlerin alınması sistematik olarak değerlendirilmektedir (https://www.yasar.edu.tr/yu-files/yonetmelik-yonerge/tr/59751247618113477416.pdf).
- Ölçme ve değerlendirme
Öğrenci merkezli ölçme ve değerlendirme, yetkinlik ve performans temelinde yürütülmekte ve öğrencilerin kendini ifade etme olanakları mümkün olduğunca çeşitlendirilmektedir. Ölçme ve değerlendirmenin sürekliliği çoklu sınav olanakları ve bazıları süreç odaklı (formatif) ödev, proje, portfolyo gibi yöntemlerle sağlanmaktadır. Ders kazanımlarına ve eğitim türlerine (örgün, uzaktan, karma) uygun sınav yöntemleri planlamakta ve uygulanmaktadır. Sınav uygulama ve güvenliği (örgün/çevrimiçi sınavlar, dezavantajlı gruplara yönelik sınavlar) mekanizmaları bulunmaktadır. Ölçme ve değerlendirme uygulamalarının zaman ve kişiler arasında tutarlılığı ve güvenirliği sağlanmaktadır. Kurum, ölçme-değerlendirme yaklaşım ve olanaklarını öğrenci-öğretim elemanı geri bildirimine dayalı biçimde iyileştirmektedir Bu iyileştirmelerin duyurulması, uygulanması, kontrolü, hedeflerle uyumu ve alınan önlemler irdelenmektedir (https://www.yasar.edu.tr/yu-files/uygulama-esaslari/tr/%C3%96n%20Lisans%20ve%20Lisans%20Y%C3%B6netmeli%C4%9Fi%20Uygulama%20Esaslar%C4%B1.pdf).
- Öğrenme Kaynakları ve Akademik Destek Hizmetleri
3.2. Akademik destek hizmetleri
Öğrencinin akademik gelişimini takip eden akademik sorunlarına ve kariyer planlamasına destek olan bir danışman öğretim üyesi bulunmaktadır (https://www.yasar.edu.tr/yu-files/yonetmelik-yonerge/tr/06163202967557631641.pdf). Danışmanlık sistemi öğrenci portfolyosu gibi yöntemlerle takip edilmekte ve iyileştirilmektedir. Öğrencilerin danışmanlarına erişimi kolaydır ve çeşitli erişimi olanakları (yüz yüze, çevrimiçi) bulunmaktadır.
- Öğretim Kadrosu
4.2.Öğretim yetkinlikleri ve gelişimi
Öğretim yetkinliği geliştirme süreçleri ihtiyaç analizleri temelinde planlanır, yaygın biçimde yürütülür ve etkililiği düzenli olarak izlenir. Tüm öğretim elemanlarının etkileşimli-aktif ders verme yöntemlerini ve uzaktan eğitim süreçlerini öğrenmeleri ve kullanmaları için sistematik eğiticilerin eğitimi etkinlikleri (kurs, çalıştay, ders, seminer vb.) ve bunu üstlenecek/ gerçekleştirecek öğretme-öğrenme merkezi yapılanması vardır (https://www.yasar.edu.tr/yu-files/yonetmelik-yonerge/tr/439581500488746494331.pdf). Öğretim elemanlarının pedagojik ve teknolojik yeterlilikleri artırılmaktadır. Kurumun öğretim yetkinliği geliştirme performansı değerlendirilmektedir.